- Отримати посилання
- X
- Електронна пошта
- Інші додатки
Давайте з'ясуємо з яких основних елементів складаються ролики.
Черевик
Черевики роликів можна поділити на два типи: м'які та жорсткі. Жорсткі черевики виконані з міцного та твердого пластику, проте мають в середині м'яку вставку, комфортну для ноги. М'які черевики виконані з м'якого матеріалу і прикріплені зразу до рами, на них в деяких місцях є пластикові елементи для підсилення самої конструкції черевика.Жорсткі черевики краще фіксують ногу, також в них є м'який внутрішній елемент, котрий можна помити та висушити. Також пластик є більш міцним ніж черевик з тканини. З іншого боку вибір мякого чи твердого черевику дуже індивідуальний. Але факт, що при катання в будь якому типі черевика вам буде гаряче в спекотну пору року.
Одним з цікавих моментів є внутрішній елемент, вкладення, черевика, котрий приймає форму ноги при нагріванні в процесі катання. В результаті нозі стає більш комфортно. Як альтернативу такій технології багато хто розігрівають пластикові елементи своїх роликів феном, щоб вони краще прийняли відповідну форму під ногу.
Один з відомих виробників виробляє ролики взагалі без черевиків. Основа конструкції - це рама з спеціальними кріпленнями. Кататись на таких роликах можна в простих кросівках, проте виробник рекомендує спеціальне взуття для катання.
Фіксація ноги
Стопа ролера повинна бути добре зафіксована, оскільки навантаження на ноги дуже велике при катанні, і хороша фіксація допомагає уникнути небажаних травм. Фіксація відбувається в трьох місцях: по середині стопи, на підйомі та згори.Можливі типи фіксації в роликах:
- За допомогою трьох кліпсів (кліпси також називають баклями);
- За допомогою шнурків, ременя для фіксації п"ятки та верхньої кліпси/баклі.
Рама
В основному рами розрізняються по складу матеріалу з котрого вони виготовлені. На даний момент є два основних види рами для роликів: композитні (пластикові) та металеві.Найбільш поширенимим для композитних рам є: нейлон, скловолокно та карбон.
Металеві рами виготовляють з жостких та легких алюмінієвих та магнієвих сплавів.
Металева рама краще передає зусилля від ноги до поверхні, тому з нею легше розганятись і підтримувати сталу швидкість. Всі ролики призначені для спідскейту мають саме металеві рами. Проте з такою рамою більше відчуваються нерівності поверхні, наприклад асфальту при їзді. Також метал можна погнути, а композитні рами переважно тільки царапаютьяс при ударах.
Для того, щоб подолати дискомфортні відчуття, вібрації, при катання по нерівних поверхнях є ролики з системами погашення вібрації - Anti-Shock. В основу такої системи покладена спеціальна стелька під пятку.
Також рами можна розділяти по довжині та висоті.
В більшості моделей роликів рама є з"ємною. На жаль, не зважаючи на наявність загального стандарту для краплення рами - UFS (Universal Frame System), більшість виробників використовують свої власні розміри для цього. Також потрібно слідкувати за кріпленням таких рам, оскільки гвинтики можуть відкручуватись, що в свою чергу може призвести до небажаних наслідків.
Більше інформації про рами для роликів можна почитати ось тут - Все що потрібно знати про рами для роликів.
Штатні гальма дозволяють зупинитись на роликах на невеликих швидкостях. Переважно з такими гальмами добре вчитись дітям. На великих швидкостях така конструкція не є ефективною, тому ви не побачите базового гальма на роликах для слалому, спідскейту та хокею. Переважно цей елемент встановлюється на роликах для рекреації чи фітнесу.
Характеристиками для коліс виступають жорсткість та діаметр. Зазвичай на колесах є маркування типу 80/82А.
Перша цифра відповідає діаметру колеса, в даному випадку 80 міліметрів. Чим більший діаметр колі, тим більшу швидкість можна досягти на роликах.
Друга цифра за жорсткість, чи більше цифра - тим жорсткіше колесо. Жорсткіші колеса менше піддаються стиранню, проте це також негативно позначається на комфорті їзди, більше відчуваються нерівності та дрібні елементи на покритті, а також зчеплення з покриттям є гіршим.
Характеризуються підшипники за класом точності їхнього виконання. Існують 5 основних категорій для маркування: ABEC1, ABEC3, ABEC5, ABEC7 та ABEC9. Абревіатура ABEC означає Annular Bearing Engineering Committee - Комітет по розробці підшипників. Для прикладу в лінійці Rollerblade для позначення типу підшипника використовують позначенна SG1, SG3 і т.д.
Клас точності впливає на швидкість обертання та ресурс. Для прикладу: 1 - мала швидкість обертання підшипника та довгий ресурс використання; 9 - висока швидкість та малий ресурс використання.
Зазвичай дитячі ролики оснащуються підшипниками категорії 1 чи 3. Найбільш популрними серед початківців є категорії підшипників 3 та 5.
Всі відомі світові бренди оснащують свої ролики хорошими підшипниками, чого не скажеш про ролики сімнівних торгових марок.
Підшипники є дуже чутливими до води та пилюки (піску). Тому після катання по калабаням чи піску - потрібно провести процедуру очищення та змазування підшипників.
Гальма
Як і будь який засіб для пересування, ворибники комплектують ролики базовим гальмом. Зазвичай це резинова деталь, котра кріпиться до кінця рами, позаду п"ятки, на одному з роликових ковзанів.Штатні гальма дозволяють зупинитись на роликах на невеликих швидкостях. Переважно з такими гальмами добре вчитись дітям. На великих швидкостях така конструкція не є ефективною, тому ви не побачите базового гальма на роликах для слалому, спідскейту та хокею. Переважно цей елемент встановлюється на роликах для рекреації чи фітнесу.
Колеса
Запамятайте правило: колеса - це розхідники! Колеса не мають ніякого відношення до якості самих роликів. При активному катанні за сезон можна спокійно змінити і не один комплект коліс.Характеристиками для коліс виступають жорсткість та діаметр. Зазвичай на колесах є маркування типу 80/82А.
Перша цифра відповідає діаметру колеса, в даному випадку 80 міліметрів. Чим більший діаметр колі, тим більшу швидкість можна досягти на роликах.
Друга цифра за жорсткість, чи більше цифра - тим жорсткіше колесо. Жорсткіші колеса менше піддаються стиранню, проте це також негативно позначається на комфорті їзди, більше відчуваються нерівності та дрібні елементи на покритті, а також зчеплення з покриттям є гіршим.
Підшипники
Підшипники - є таким самим розхідним матеріалом в роликах як і колеса. Завдяки підшипникам колеса так легко обертаються під час катання.Характеризуються підшипники за класом точності їхнього виконання. Існують 5 основних категорій для маркування: ABEC1, ABEC3, ABEC5, ABEC7 та ABEC9. Абревіатура ABEC означає Annular Bearing Engineering Committee - Комітет по розробці підшипників. Для прикладу в лінійці Rollerblade для позначення типу підшипника використовують позначенна SG1, SG3 і т.д.
Клас точності впливає на швидкість обертання та ресурс. Для прикладу: 1 - мала швидкість обертання підшипника та довгий ресурс використання; 9 - висока швидкість та малий ресурс використання.
Зазвичай дитячі ролики оснащуються підшипниками категорії 1 чи 3. Найбільш популрними серед початківців є категорії підшипників 3 та 5.
Всі відомі світові бренди оснащують свої ролики хорошими підшипниками, чого не скажеш про ролики сімнівних торгових марок.
Підшипники є дуже чутливими до води та пилюки (піску). Тому після катання по калабаням чи піску - потрібно провести процедуру очищення та змазування підшипників.
Місцеположення:
Львів, Львівська область, Україна, 79000
- Отримати посилання
- X
- Електронна пошта
- Інші додатки
Коментарі
Дописати коментар