Реальність в Україні

Все що потрібно знати про рами для роликів (переклад)

Два основних кроки при підготовці ваших ідеальних роликів - це вибір хорошого черевика та правильної рами. В цьому дописі ми розглянемо все, що необхідно знати про рами до роликових ковзанів.

Інлайн ролики з'явились, як міжсезонне спорядження для хокею. Черевики вже були готові, а ось раму потрібно було доробити. Це трапилось на початку 80-х років.

Впродовж тривалого часу, всі рами до роликових ковзанів мали однакову будову - це незємна конструкція на 4 колеса з довжиною приблизно рівною довжині стопи. Це й досі залишається золотим стандартом для тих хто не знає яку раму йому обрати.

Ця публікація розділена на декілька розділів:

  • 3 чи 4 колеса
  • кріплення рами
  • довжина рами
  • з чого зроблена рама

Гортайте донизу, щоб прочитати все це.

3 чи 4 колеса


якщо коротко: якщо ви не впевнені в цьому, тоді обирайте 4 колеса

Починаючи десь з 2015 року, ринок заполонили безліч модних роликів на 3-х колесах, які на вигляд є швидкими, проте не дайте маркетологам ввести себе в оману. Основне завдання, щоб ролики були комфортними та безбечними. Ролики на 3-х колесах зазвичай вищі за 4-х колісні ролики, тож кожна техніка (наприклад техніка гальмування) вимагатиме більших зусиль чи звикання. Ви можете виграти невеликий приріст у швидкості на 3-х колісних роликах, проте за іронією долі ви всетаки будете їхати повільніше, оскільки не захочете сильно ризикувати.

4 колеса вам дають більш краще відчуття дороги, чим більше точок дотику - тим краше вам триматись на покритті, коли воно нерівне.

Кріплення рами

Існує декілька різних видів кріплення рами до черевика від роликів.

Можна їх розділити на наступні:

  • стандартне кріплення
  • 165мм чи 195мм
  • кріплення UFS (universal frame system)
  • трійне кріплення, чи Trinity

Звичайне/стандартне кріплення

Історія інлайн роликів бере свій початок від ковзанів. Першими черевиками для інлайн роликів були саме ковзани. Спосіб кріплення лез до ковзанів використовується і сьогодні. Більшість таких рам прикріплені за допомогою заклепок, тому, щоб поміняти раму вам доведеться зробити багато переробок.

Деякі сучасні бренди, навіть зараз, використовують таку систему кріплень - це Powerslide Zoom, Them 80s та Impala Lightspeed.

Кріплення на 165 чи 195 мм.

Ці два стандарти отримали свою назву через відстань між кріпленнями рами до черевика. 165мм зазвичай більше використовується для фристайл роликів, а 195мм використовують на роликах для швидкісного бігу. Цей стандарт також прийшов з ковзанів і був вперше використаний у середині 90-х компанією Roces.


Важливою особливістю цього стандарту є те, що висота кріплень є різною, кріплення попереду розміщується на нижчій висоті відносно кріплення позаду. Це означає, що всі рами для цього стандарту мають мати підняту п'ятку в своїй будові. 

У цьому стандарті немає ніяких обмежень на ширину самої рами.

Положення кріпильних болтів є обмежуючим фактором у конструкції таких рам, тому що болт кріплення знаходиться над самим колесом, тобто його неможливо розмітити нижче зха верхню лінію коліс. Також не всі діаметри коліс можна використовувати в таких рамах без збільшення висоти самої рами.

Крім того, оскільки кріпильні болти знаходяться в центрі черевика, це за своєю природою є слабким з’єднанням. Це можна помітити особливо на дешевих 165-міліметрових роликах (наприклад, FRx), оскільки рама може хитатися з боку в бік. Дорожчі 165-міліметрові ролики (наприклад, FR1, FR2, FR3) мають металеву пластину внизу для посилення з’єднання.

UFS (universal frame system)

Це перший узгоджений всіма лідерами ринку стандарт кріплення рами до роликових ковзанів створений в 2001 році для ринку агресив роликів. До 2001 року кожен з виробників мав свої власні системи кріплення рами до черевика. Кріплення UFS, зазвичай, дозволяє розмістити сам черевик значно ближче до землі, що надає більшої стійкості для роллера. 

Для UFS рам використовувались колеса діаметром 60мм і менше. Проте, Salomon та Rollerblade зробили також рами для великих коліс ще 10-15 років тому і зараз можна зустріти різноманітні комбінації з коліс для рам типу UFS.

Потрійне кріплення - Trinity

Кріплення цього типу було використане в 2016 році. Основне завдання було, опустити висоту кріплення нижче за висоту стандарту 165мм. Основна відмінність полягає в тому, що передня частина рами має дві точки кріплення розведені по різні сторони від осі коліс, що в свою чергу дозволяє опустити кріплення нижче відносно землі.

Також перевагою є те, що передні кріплення розташовані по бокам від лінії коліс, таким чином воно є більш надійним та міцнішим. Через це, для такого кріплення не потрібно додаткової металевої пластини в черевиці, що в свою чергу позитивно впливає на вартість черевиків під даний вид кріплення.

Взагалі без кріплення

Так, і такі типи роликів існують, переважно це дешеві моделі в яких ви ніяк не зможете відділити раму від черевика. Уникайте такого типу роликів навіть, якщо їхня ціна буде дуже привабливою. Проте є дитячі моделі іменитих брендів, котрі мають таку конструкцію - це дитячі ролики з регулюванням довжини стопи.

Єдиний вартий уваги цілісний дизайн роликів та рами - це USD Aeon. Такі ролики доступні в агресивному стилі з колесами 60мм та для фристайлу з колесами 80мм.

Довжина рами

якщо коротко: для вільного катання на велику ногу беріть раму довжиною 273мм та розмір коліс 90мм, а для меншого розміру ноги найкраще підійде рама довжиною 243мм та колеса 80мм. Для агресивного стилю довжина рами така сама, але діаметр коліс менший.

Якщо ваша рама по довжині така сама, як і ваша стопа, тоді ви більш маневрені, швидше прискорюєтесь та зможете легко пересуватись на середніх швидкостях.

Якщо ж у вас довга колісна база, тоді ви стаєте більш стійкими, проте менш маневреними. Вам буде важче розігнатись, але при досягненні великої швидкості зможете легше її утримувати.

Сучасні роликові ковзани з'явились в 80-90 роках. Тоді було нормальним явищем, що довжина рами та черевика залежала від розміру стопи. Однак в сучасних роликах ми маємо одну довжину рами, яка кріпиться до різного розміру черевик. Саме тому зараз більшість людей модернізують свої рами під власні потреби, що було неможливо раніше коли рами кріпились наміцно з черевиками заклепками.

Довжину рами також часто називають колісною базою. Вона вимірюється від центру передньої осі до центру задньої осі. А ще деякі рами мають позначки довжини у вигляді літер S, M та L.

Крутний момент

З короткою рамою значно легше прискорюватись, підійматись на пагорби чи кататись проти вітру. Проте, якщо їхати доволі швидко, при попутному вітрі та на довгі дистанції - це буде дуже втомливо. Щось на кшатл їзди на авто на пониженій передачі чи те саме, але на велосипеді.

Довга рама має більший крутний момент, схоже до високої передачі на авто. З нею легше пересуватись з більшою швидкістю на великі відстані, проте розганятись ви будете повільніше.

Переваги короткої рами

  • катання на носочках та п'ятах
  • універсальність під різні стилі
  • маневреність, яка може бути виправлена рокерінгом і для довгих рам

Переваги довгої рами

  • Крутний момент та швидкість
  • Стійкість
  • З рокерінгом ви можете отримати стабільність за рахунок довжини та більшу маневреність

Матеріал та спосіб виробництва

якщо коротко: металева рама для фристайлу, а пластикова для агресиву та дитячих роликів.

Що таке рама - це нижня частина в ваших роликових ковзанах. На ній тримаються колеса, а основне її завдання - це передавати енергію від руху ваших ніг до коліс.

Для того, щоб виконувати свою роботу навідмінно рама повинна бути жорсткою, щоб жоден з рухів ноги не втрачався при передачі на колеса. Тобто, якщо ви рухаєте ногу на 1мм, то рама повинна передати це рух в 1мм на колеса. 

Якщо рама погано закріплена, тоді ви зможете рухати ногою без руху коліс. Хороша рама повинна бути дуже точною і робити саме те, що ви їй скажете. Погана рама - та котра поглинає багато енергії та немає контролю. Це може спричинити затримку в керуванні та загальну втрато контролю.

Ще одна річ яку породжує погана рама - це поглинання вашої енергії, яка має бути спрамована на те, щоб рухати вас уперед.

Вага людини

Рівень жорсткості рами напряму залежить від сили та маси людини. Чим більше зусилля буде прикладатись до рами та чим більша вага з нею буде взаємодіяти, ти більш міцніший матеріал повинен бути використаний при виготовленні рами. Ось чому для дітей більше підходять пластикові рами, а для дорослих краще використовувати металеві.

Різновиди матеріалу для рами

  • UHMW - дуже слизький пластик, призначений для ковзаання
  • звичайний пластик для агресивних рам
  • 7000 та 6000 алюміній. 6000 більш дешевший та гнучкий. 7000 більш дорожчий для виготовлення та більш жорсткий.
  • карбон - дорогий та крихкий матеріал.

Вага матеріалів

Пластик легкий, найкраще підходить дітям.

Метал важчий. Трошки більше в вазі не так страшно для дорослих, до того ж, міцність матеріалу переважає його вагу.

Карбон є найлегшим з усіх.

Виготовлення рам

Існує 4 поширених способи виготовлення рам для роликових ковзанів:

  • Фальцювання
  • Лиття
  • Екструзія
  • Фрезирування

Фальцювання

Це напевне один з найпростіших методів виготовлення. Ми просто згинаємо лист металу у U подібну форму.

Лиття

В цьому випадку ми маємо підготовлену форму для нашого виробу і заливаємо в цю формочку матеріал з якого має бути наш виріб.

Екструзія

Тут щось схоже як ми отримуємо фарш чи довгі макарони з м'ясорубки. Підготовлюється довгий шмат металу, котрий прочавлюють крізь спеціальний отвір, щоб надати йому потрібної форми. Потім прочавленої частини можна повідтинати вже готові однакові вирорби.

Фрезирування

Це напевно найдорожча технологія виготовлення. Береться суцільний шмат металу і на спеціальному фрезерному станку виточується наша готова модель рами.

Рами для агресивних роликів

Метал не ковзає так добре як пластмаса по різних типах поверхонь. Тому для агресивних роликів поверх металевої рами роблять, так сказати, кожех з пластмаси. А також додають різноманітні пластмасові пластини.

Таким чином ви отримуєте міцність металу на ковзаючий ефект пластику.


Оригінал статті ви знайдете за посиланням - www.thisissoul.com

Коментарі