POWERSLIDE NORDIC Vi SUV 2.0 2015. Огляд.

Будова інлайн роликів

Давайте з'ясуємо з яких основних елементів складаються ролики.



Черевик

Черевики роликів можна поділити на два типи: м'які та жорсткі. Жорсткі черевики виконані з міцного та твердого пластику, проте мають в середині м'ягку вставку, комфортну для ноги. М'які черевики виконані з м'якого матеріалу і прикріплені зразу до рами, на них в деяких місцях є пластикові елементи для підсилення самої конструкції черевика.
Жорсткі черевики краще фіксують ногу, також в них є мякий внутрішній елемент, котрий можна помити та висушити. Також пластик є більш міцним ніж черевик з тканини. З іншого боку вибір мякого чи твердого черевику дуже індивідуальний. Але факт, що при катання в будь якому типі черевика вам буде гаряче в спекотну пору року.
Одним з цікавих моментів є внутрішній елемент, вкладення, черевика, котрий приймає форму ноги при нагріванні в процесі катання. В результаті нозі стає більш комфортно. Як альтернативу такій технології багато хто розігрівають пластикові елементи своїїх роликів феном, щоб вони краще прийняли відповідну форму під ногу.
Один з відомих виробників виробляє ролики взагалі без черевиків. Основа конструкції - це рама з спеціальними кріпленнями. Кататись на таких роликах можна в простих кросовках, проте виробник рекомендує спеціальне взуття для катання.

Фіксація ноги

Стопа ролера повинна бути добре зафіксована, оскільки навантаження на ноги дуже велике при катанні, і хороша фіксація допомагає уникнути небажаних травм. Фіксаціявідбувається в трьох місцях: по середині стопи, на підйомі та згори.
Можливі типи фіксації в роликах:
  • За допомогою трьох кліпсів (кліпси також називають баклями);
  • За допомогою шнурків, ременя для фіксації п"ятки та верхньої кліпси/баклі.
На початках всі виробники роликів споряджали їх системами фіксації з трьох кліпсів, проте з появою мягких черевиків більшіть сучасних роликів осташені другою системою фіксації ноги. В дитячих моделях замісь шнурівок використовую фіксатори на липучках. Також існують моделі з системами швидкої шнурівки. Ці речі мало як впливають на якісь самих роликів, проте надають більше комфорту при користуванні.

Рама

В основному рами розрізняються по складу матеріалу з котрого вони виготовлені. На даний момент є два основних види рами для роликів: композитні (пластикові) та металеві.
Найбільш поширенимим для композитних рам є: нейлон, скловолокно та карбон.
Металеві рами виготовляють з жостких та легких алюмінієвих та магнієвих сплавів.
Металева рама краще передає зусилля від ноги до поверхні, тому з нею легше розганятись і підтримувати сталу швидкість. Всі ролики призначені для спідскейту мають саме металеві рами. Проте з такою рамою більше відчуваються нерівності поверхні, наприклад асфальту при їзді. Також метал можна погнути, а композитні рами переважно тільки царапаютьяс при ударах.
Для того, щоб подолати дискомфортні відчуття, вібрації, при катання по нерівних поверхнях є ролики з системами погашення вібрації - Anti-Shock. В основу такої системи покладена спеціальна стелька під пятку.
Також рами можна розділяти по довжині та висоті.
В більшості моделей роликів рама є з"ємною. На жаль, не зважаючи на наявність загального стандарту для краплення рами - UFS (Universal Frame System), більшість виробників використовують свої власні розміри для цього. Також потрібно слідкувати за кріпленням таких рам, оскільки гвинтики можуть відкручуватись, що в свою чергу може призвести до небажаних наслідків.

Гальма

Як і будь який засіб для пересування, ворибники комплектують ролики базовим гальмом. Зазвичай це резинова деталь, котра кріпиться до кінця рами, позаду п"ятки, на одному з роликових ковзанів.
Штатні гальма дозволяють зупинитись на роликах на невеликих швидкостях. Переважно з такими гальмами добре вчитись дітям. На великих швидкостях така конструкція не є ефективною, тому ви не побачите базового гальма на роликах для слалому, спідскейту та хокею. Переважно цей елемент встановлюється на роликах для рекреації чи фітнесу.

Колеса

Запамятайте правило: колеса - це розхідники! Колеса не мають ніякого відношення до якості самих роликів. При активному катанні за сезон можна спокійно змінити і не один комплект коліс.
Характеристиками для коліс виступають жорсткість та діаметр. Зазвичай на колесах є маркування типу 80/82А.
Перша цифра відповідає діаметру колеса, в даному випадку 80 міліметрів. Чим більший діаметр колі, тим більшу швидкість можна досягти на роликах.
Друга цифра за жорсткість, чи більше цифра - тим жорсткіше колесо. Жорсткіші колеса менше піддаються стиранню, проте це також негативно позначається на комфорті їзди, більше відчуваються нерівності та дрібні елементи на покритті, а також зчеплення з покриттям є гіршим.

Підшипники

Підшипники - є таким самим розхідним матеріалом в роликах як і колеса. Завдяки підшипникам колеса так легко обертаються під час катання.
Характеризуються підшипники за класом точності їхнього виконання. Існують 5 основних категорій для маркування: ABEC1, ABEC3, ABEC5, ABEC7 та ABEC9. Абревіатура ABEC означає Annular Bearing Engineering Committee - Комітет по розробці підшипників. Для прикладу в лінійці Rollerblade для позначення типу підшипника використовують позначенна SG1, SG3 і т.д.
Клас точності впливає на швидкість обертання та ресурс. Для прикладу: 1 - мала швидкість обертання підшипника та довгий ресурс використання; 9 - висока швидкість та малий ресурс використання.
Зазвичай дитячі ролики оснащуються підшипниками категорії 1 чи 3. Найбільш популрними серед початківців є категорії підшипників 3 та 5.
Всі відомі світові бренди оснащують свої ролики хорошими підшипниками, чого не скажеш про ролики сімнівних торгових марок.
Підшипники є дуже чутливими до води та пилюки (піску). Тому після катання по калабаням чи піску - потрібно провести процедуру очищення та змазування підшипників.

Коментарі